Søk i denne bloggen

tirsdag 11. mars 2014

Lydfiler fra Acceptance and Committment Therapy

Du får ha litt tålmodighet med meg. 
Jeg prøver å kombinere tre av mine favorittsysler for tiden; mindfullness, teknologi og ønsket om å dele. Som du kanskje har fått med deg, har jeg utforsket Vine og Twitter (@sveinoeverland) i det siste, og snart kommer det flere instruksjonsvideoer av varierende kvalitet og tema. 

Og nå har jeg lastet opp to lydfiler der jeg gjennomfører mindfullness-instruksjoner. Lydfilene er knyttet til ACT-gruppene jeg driver ved Tverrfaglig poliklinikk, rygg-nakke-skulder, St. Olavs Hospital. ACT er en forkortelse for Acceptance Committment Therapy som er en såkalt tredjegenerasjons kognitiv terapi. 
Jeg er ingen erfaren ACT-terapeut, men jeg lærer etter prinsippet om å ikke gjøre samme feil mer enn sju ganger :) Les minbloggpost fra februar om du vil vite mer om akkurat det, men poenget her er at pasientene i gruppa og jeg praktiserer mindfullness i og mellom hver sesjon. 


Og hvorfor skal ikke du også gjøre det? Og hvorfor gjøre det unødvendig vanskelig? Forsøket mitt er å laste opp lydfilene slik at både du og jeg og deltagerne kan laste lydfilene rett ned på sin PC eller smartphone. Er selv spent på om det virker, så kjeft gjerne på meg dersom det ikke funker eller tips meg om du vet om bedre løsninger.

Translate

La vita è bella

About me: